torsdag 7 juni 2012

Starta dagen med en snygg kopp kaffe!

Jag tycker inte om frukost. Jag tycker det är tråkigt att göra frukost och tråkigt att äta frukost. Det är liksom slöseri med tid enligt mig. Dessutom är jag aldrig hungrig före vid 10:00, och då är det ju snart lunch! Fast jag vet att det är "dagens viktigaste måltid" som man har fått höra genom hela livet, och jag är jättenoga med att barnen äter frukost! Med en själv är det liksom inte lika viktigt. Men en snygg kopp kaffe är väldigt viktigt! Jag har några stycken som jag varvar mellan, och det senaste tillskottet är en fin liten sak från en kille jag träffade på HDK för många år sedan, Kristoffer Hoshino. Och det bästa är att koppen har en kompis, en kanna! Vet inte helt vad jag ska ha kannan till, den passar ju bäst till te, men den gör sig väldigt bra på min hylla i köket :) Koppen och kannan heter kullerbyttan, och det är precis vad figuren gör runt hela koppen. Så himla fint! Jag har flera koppar från Kristoffer, som jag kommer visa upp senare!
Här är en bild på min tråkiga frukost med den snygga koppen, och kannan.