fredag 28 september 2012

Jobba jobba jobba!

Sista tiden har varit galet mycket jobb i verkstan, och även en sväng inom Silo, var Gertrud Heinerud, Therese Stawlin och Paula Hagerskans från Friends of Form har sin smyckesverkstad. Ibland får jag låna ett bord och lödmöjlighet av Paula :) Jättekul! Så nu hoppas jag att det blir lite ordning på mina svarta porslinssmycken.
Dessutom har jag gjutit och gjutit ljushållare som en galning denna veckan... Ser att min instagram innehåller bilder av samma motiv, bara med lite olika vinklar.... Kanske inte så spännande, men dom tar sig bra ut på bild tycker jag! :)
Här kommer en uppsummering i bildform...


Trotjänaren Leif. Ugnen fick namnet när vi fortfarande gick på HDK, och inte ens hade någon ateljé!
Stapel med gipsformer och en obränd ljushållare.
Satte en ugn i morse, innan butiksvakten på Friends of Form i dag. Duktig!
Paulas utlånade bord i smyckesverkstan. En dag ska jag ha min egna smyckesverkstad..
Insidan av gipsformarna jag gjuter lyktor i.
En ugn full av ljuslyktor till Artilleriet i Göteborg
Anna Lena Mayor Ekeblad var inom ateljéen för att provbränna några nya tryck till takeawaymuggarna som även jag kommer göra tryck till. Hennes säregna stil skapar som vanligt ha-begär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar