tisdag 2 april 2013

Till Norrland!



Ny återförsäljare i Skellefteå är Butik Udda! Jag har inte själv varit där, men av deras foton på Instagram (@butikudda) är det en butik värd att besöka om man har vägarna förbi.
Förresten så kommer jag själv från det kalla norr -det tror man inte om man träffar mig, jag som hatar snö och kyla. Kanske för att jag fick min beskärda del innan jag och min familj flyttade söderut? Jag kommer från Fauske i nord-Norge, norr om Skellefteå, norr om Piteå, norr om Luleå! Fast ändå inte så långt norrut som man kan komma i Norge. Norge är långt. Och smalt. Och mycket vackert! Även i norr.

Narvik (ännu längre norr om Fauske) fotad senast jag var där, januari 2012. Narvik ska ha världens vackraste utsikt från skidbacken -som man kan se i bakgrunden.

Bild lånad från Butik Uddas Facebooksida @butikudda på Instagram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar